„Smaki Europy – mobilność techników żywienia”
nr. 2020-1-PL01-KA102-081277

Realizując projekt „Smaki Europy – mobilność techników żywienia” osiągnęliśmy wszystkie założone cele:

  • Podniesienie kompetencji zawodowych uczniów – uczniowie dostali certyfikaty w języku polskim oraz angielskim, które świadczą o nabyciu kompetencji zawodowych.
  • Podniesienie kompetencji językowych uczniów – uczniowie na zajęciach przygotowawczych zaliczyli testy ze słownictwa i mowy, podczas zajęć porozumiewali się w języku angielskim, po odbytych praktykach został sprawdzony poziom wiedzy uczestników z języka angielskiego, gdzie widać było przyrost wiedzy.
  • Możliwość zdobycia nowych kwalifikacji zawodowych – dzięki organizacji praktyk zawodowych w międzynarodowych przedsiębiorstwach, gdzie nasi uczniowie podpatrywali nowe techniki oraz pracowali pod okiem wybitnych przedsiębiorców zdobyli nowe kwalifikacje zawodowe.
  • Rozwijanie umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej zdobytej w szkole, w praktyce – zdobyta baza wiedzy na zajęciach szkolnych pozwoliła im szybciej wdrażać się w używanie narzędzi i zrozumienia zasad pracy przedsiębiorstwa na różnych etapach.
  • Przełamywanie barier językowych – nasi uczestnicy w pierwszych dniach praktyk byli nieśmiali i z oporem pytali o różne rzeczy. Pod koniec stażu było widać znaczną różnicę w pokonywaniu tej bariery, gdzie uczestnicy wdawali się w dyskusje, dodawali gestykulację aby zastąpić brakujące słowa, a niektórzy z nich w czasie wolnym rozmawiali z obsługą hotelu na temat różnic kultowych.
  • Zwiększenie świadomości i tolerancji dla innych kultur i narodów – pozytywne nastawienie greków do obcokrajowców zmieniało nastawienie naszych uczestników, którzy przy pierwszych kontaktach byli bardzo nieśmiali i niepewni, a z każdym dniem trwania stażu byli bardziej otwarci i starali się wdawać w dyskusje.
  • Zwiększenie świadomości znaczenia wspólnoty europejskiej – Uczniowie uświadomili sobie jak łatwe jest zwiedzanie świata, migrowanie, nawiązywanie kontaktów korzystając z wartości Unii Europejskiej.

Naszym uczestnikom zapewniliśmy przygotowanie językowe, prowadzili je nauczyciele języka angielskiego ze szkół. Poprowadzone zostały w każdej ze szkół w podziale na dwie mniejsze grupy, które zostały wyłonione na podstawie testu kompetencji językowych prowadzonego w ramach rekrutacji. Dla każdej z grup obejmowały 30 godzin. W trakcie zajęć poruszone były przede wszystkim tematy związane z praktycznym wykorzystaniem języka angielskiego branżowego, co pomoże w codziennym kontakcie zarówno ze współpracownikami z restauracji, jak i gośćmi, z którymi uczniowie mieli do czynienia w trakcie praktyk. Duży nacisk został także położony na podniesienie umiejętności budowania wypowiedzi i przełamanie bariery korzystania z języka angielskiego na codzień.

Wpływ projektu na uczniów ze szkół partnerskich:

  • wzrost kompetencji uczniów dzięki zdobytemu przez nich praktycznemu doświadczeniu pracy w renomowanych
    hotelach,
  • wzrost znajomości języka angielskiego, szczególnie w zakresie słownictwa branżowego,
  • zdobycie dokumentów Europass-Mobilność i dodatkowych certyfikatów wewnętrznych, które zwiększyły ich szansę na
    znalezienie zatrudnienia,
  • poszerzenie horyzontów, otwarcie się na nowe kultury i możliwość przebywania za granicą.

Wpływ projektu na nauczycieli ze szkół partnerskich:

  • zwiększenie kompetencji zawodowych nauczycieli i zwiększenie ich motywacji do dalszego rozwoju, poszukiwania
    szkoleń doskonalących i wykazywania inicjatywy w podejmowanych działaniach,
  • poszerzenie wiedzy branżowej, co przełożyło się na zwiększenie poziomu nauczania w szkołach.

Wpływ projektu na szkoły partnerskie:

  • podniesienie jakości kształcenia, a także zwiększenie renomy w regionie.
  • większe zainteresowanie placówkami edukacyjnymi przez kandydatów,

Wpływ projektu na Fundację:

  • zdobycie nowego doświadczenia w dziedzinie przygotowywania i zarządzania działaniami międzynarodowymi we
    współpracy ze szkołami w ramach rozwoju kształcenia zawodowego,
  • wzrost rozpoznawalności wśród placówek edukacyjnych w Polsce, co pozwoli na podejmowanie kolejnych inicjatyw
    tego rodzaju, a także łatwiejsze znajdowanie partnerów do innych prowadzonych działań,
  • zwiększenie międzynarodowej rozpoznawalność i prestiżu Fundacji, a także kompetencji jej pracowników w zakresie
    współpracy z przedsiębiorstwami.